15 noiembrie 2022

Ameteala, greata, durere de burta copil

 


Azi de dimineata copilul imi zice ca ii e cam rau. Se duce afara la pipi si cand revine imi spune ca ameteste, ca i s-a parut afara ca se duce intr-o parte, ca ii e cam greata si bonus ca il ia si o durere de burta. L-am vindecat...adica s-a vindecat singur in aproximativ 15 minute...sa va povestesc cum:

Aseara am avut cu el un mic "meci". L-am rugat sa se mute cu laptopul pe patul lui ca sa ma pot intinde si eu pe patul nostru. S-a mutat, dar nu s-a putut abtine sa nu se strambe si sa faca scheme. Era cu incarcatorul mai aproape de priza si nu avea chef. La cat eram de obosita mi s-a pus pata pe el si ne-am suparat. A fugit afara cand m-a vazut nervoasa, nu ma vede prea des pentru ca reusesc sa ma abtin, dar ieri a reusit sa ma scoata din pepeni dupa ce toata ziua statusem in frig si mi-au mai facut si parul "cret" cele 11 pisici ale lui. Nu voiam decat sa ma odihnesc. Mi-am iesit din pepeni, l-am fugarit prin curte, am tipat la el si s-a speriat pentru ca de obicei nu ma vede asa. Nu l-am batut dar s-a temut ca il bat. A vrut sa se urce pe o scandura crezand ca scapa de mine si a cazut de pe ea, cam de la un metru. Dupa alergatura prin curte ne-am impacat, totul OK. Peste noapte insa corpul lui a lucrat si dimineata era deja in faza de vindecare dupa toate conflictele de seara trecuta.

Ameteala - mi-e frica sa nu cad - am mai scris aici si aici. E valabil atat pentru caderi reale (fie te temi sa nu cazi tu pt ca ai mai cazut odata sau nu, fie te temi sa nu cada cineva drag - de ex. o mama care se teme sa nu ii cada copilul care abia invata sa mearga sau care se urca in copac) cat si pentru caderi imaginare (la un examen de exemplu, sotul a avut ameteli acum cativa ani cand invata pentru un test si se temea sa nu il pice si sa se faca de ras la serviciu). Copilul s-a temut de scandura pe care s-a urcat si de aici ameteala.

Greata - conflict de imbucatura toxica - am inghitit ceva ce nu mi-a cazut bine si corpul cauta sa il dea afara - fie mancare propriu-zisa, fie o situatie care m-a deranjat. Copilului i-a cazut greu situatia de seara trecuta cand a fost certat. Poate fi insotita si de diaree cand corpul scoate afara ce ii este toxic cat de repede reuseste, pe toate caile. La noi a fost doar greata.

Durere de stomac - conflict de furie. Nu este cazul sa mai explic unde furia copilului. Remediul care il calmeaza pe el cel mai des este Chamomilla, este o fire care se infurie usor si incarca negativ si pe cei din jur cu felul enervant de a se comporta, mereu da vina pe altii, mereu tipa, mereu este agitat si agresiv. Avem de lucru si cu astea, dar alta data...

Ce am facut in situatia data - i-am explicat in detaliu situatia - tot ce am scris mai sus i-am explicat si lui; l-am intrebat daca poate manca ceva pt ca statea in pat si se simtea slabit. A zis ca nu. A baut apa. Apa i-a declansat voma, a vomat, s-a curatat stomacul. Dupa ce a vomat a putut manca trei felii de paine cu crema de branza si o jumatate de cana de ceai cu menta si salvie (acestea sunt plantele cerute de el). Dupa ce a mancat nu a mai avut absolut nimic, absolut niciuna dintre simptome. Acum e bine mersi la laptop.

Sanatate multa tuturor si multumim dr. Hamer!

Geo