15 noiembrie 2022

Abces masea copil

 

toothbrush

Acum vreo luna, n-am mai apucat sa mai scriu intre timp, copilul imi vine ingrijorat cu o durere la o masea. Ma uit sa vad ce are si mi s-au muiat picioarele in prima faza. Ditamai abcesul la o masea pe dreapta, o umflatura cat maseaua de mare cu doua puncte albe prin care parea ca iese puroi. Mi-a spus ca il doare moderat, suportabil.

Ce ti se spune in asemenea cazuri la medic? Aaaaaaaa! Panica! Infectie! Antibiotice! Sa nu se extinda infectia! Puroi! Asa-i?

Ce am facut noi?

I-am spus copilului sa incerce daca suporta sa se spele pe dinti de mai multe ori in ideea de a scoate puroiul mai rapid din gingie. Totodata i-am explicat ce are ca sa inteleaga ca nu e nimic de speriat. Nu l-am indemnat sa se uite in oglinda sa nu se sperie.

Deci? Care-i treaba? Un conflict de murdarie si atat.

Stiti cum apar cosurile pe fata? Va panicati cand aveti un asemenea cos? Infectie? Antibiotice? Normal ca nu, o sa radeti. Acelasi proces este si in cazul unui abces. Gingia face parte din aceeasi categorie de tesuturi cu pielea, doar ca este in gura. Atunci cand pui mana murdara pe piele, corpul simte murdaria si apare un cos pentru a o tine la distanta. Un "cos" mai mare avea copilul la masea.

Cum s-a intamplat? Si-a amintit singur. Cu vreo 2 zile in urma a tot bagat mana in gura sa pipaie un dinte de alaturi care se clatina si se pregatea sa cada. A atins si gingia din dreptul molarului cu abces. Mana murdara, de pe afara, de pe pisici, de pe iarba, diverse pe care pune mana un copil la tara. Gingia a perceput murdaria de pe degetul cu care a fost atinsa si a reactionat umflandu-se ca sa o tina la distanta.

Punctele de puroi erau deja in zona in care gingia elibera deja puroiul afara. Dupa ce i-am explicat copilului ce are i-am amintit pentru a nu stiu cata oara sa nu mai bage mainile prin gura murdare si l-am rugat sa se spele pe dinti atat cat suporta in zona cu abcesul de macar 2 ori pe zi. In doua zile nu mai avea nimic. Nu l-am tratat cu absolut nimic. Doar am discutat cu el si i-am recomandat curatenia mainilor si a gurii.

Sanatate multa tuturor si multumim dr. Hamer!

Geo