15 noiembrie 2022

Inflamare ochi drept pisoi

 

kittens

In luna iunie una dintre pisicile noastre a fatat patru pui. Am vazut-o cand s-a ascuns dupa niste saci si curioasa fiind m-am dus dupa ea sa ma uit. A mieunat la mine suparata sa plec, deranjata de prezenta mea. I-am respectat dorinta si nu am mai deranjat-o, doar m-am dus sa vad daca e in regula la vreo ora dupa. Prezenta mea a generat probleme la ochisori la trei dintre pui care in momentul in care au crescut, cam la 2 saptamani dupa, si a fost momentul sa li se deschida ochii, toti in afara de unul, cred ca cel mai mic, au avut ochiul drept inchis cu secretii urate. Puiul cel mare chiar a facut si un edem (o umflatura plina cu apa) care era cat jumatate din capul lui.

Ochii li s-au deschis cu greutate, ma refer la cel drept la toti cei trei pui, si abia la o luna dupa nastere aveau ochii normali. Edemul celui mare a disparut si el la cateva zile. Arata saracul destul de ciudat asa cu jumatate de cap umflat. Se vedea ca este de la ochi.

Despre secretii la ochi am mai scris aici

Si acum sa va explic situatia - pisica a suferit un conflict de separare vizual - adica isi dorea sa nu ma vada, sa nu o mai deranjez. Ochii se inchid cand nu vrei sa vezi. Idem si atunci cand apar umflaturi in jurul ochilor. Un articol pe aceasta tema aici. Conflictul a fost preluat de la mama de trei dintre cei patru pisoi carora ochii li s-au deschis mult mai tarziu decat normal. Puiul cel mare chiar a facut si un edem, adica o umflatura plina cu lichid la ochi, semn ca el a preluat cel mai puternic conflictul mamei. Rolul edem-ului este acela de a proteja organul afectat pe durata vindecarii si treptat acesta va fi eliminat. A fost eliminat cam in 3-4 zile, forma capului i-a revenit la normal iar ochiul s-a deschis la 2 saptamani mai tarziu.

Toti puii si-au revenit si au evoluat normal. Nu le-am facut nimic. I-a mai curatat mama lor, au invatat ei apoi sa se curete. I-am curatat doar o data cu niste rotite de bumbac umezite, dar ochii s-au inchis imediat la loc si am decis sa ii lasam in pace.

Multumim, dr. Hamer si sanatate tuturor!

Geo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu