27 august 2017

O vizita in oras si o ora de "raceala" a doua zi

Noua medicina germana - Dr. Hamer - Noile legi biologice
Acum vreo doua saptamani am decis sa mergem in oras la cumparaturi. Locuim la tara intr-un mediu destul de linistit, la 30 de km de oras. Copilul isi petrece ziua in curte, in aer liber, nu locuim la strada principala, vede pe strada biciclete, uneori cate o masina, rar cate un tractor sau microbuz, toate dincolo de gard. Mediul lui linistit este rar perturbat. Iesim la plimbare cu cateii pe camp, mai vizitam cate un vecin.

Cum era liber sotul de Sf. Maria, luni pe 14 august am decis sa mergem o tura prin supermarket in oras. Mancare nu prea cumparam pentru ca nu prea ni se pare nimic comestibil acolo, noi invatati cu legumele din gradina si cu lactatele de la vecini, dar de o farfurie, un bax de borcane, un set de sosete sau vreo oala tot mai ai nevoie uneori. Asa ca, zic, hai sa scoatem copilul in lume sa mai vada oameni si sa mai cascam si noi gura prin magazin. Uneori mi se mai face dor de cate o tura...rar, dar se intampla.

Zis si facut. Ne imbarcam in masina, tati se opreste la magazinul de bricolaj sa-si ia teava de PPR, coturi si ce-i mai trebuia la instalatia de incalzire care era in revizie pentru iarna iar eu cu copilul ramanem la Carrefour. Sa mai luam farfurii, o zgarda pentru catelul cel nou, un scaunel de gradina pentru copil, diverse.

Cat si-a luat tati tevi si alte treburi noi am dat o tura prin magazin, total plimbare - aproximativ o ora -  o ora si jumatate. Numai bine cand a venit sa ne "culeaga" eram aproape de case. Ne-am intors acasa, totul bine si frumos.

A doua zi, hop, copilul mucos. Nu tare, nu nasul infundat, dar ii curgea vizibil si se auzea cand respira. Dupa vreo ora-doua, gata si "raceala". S-a dus cum a venit. Inainte sa cunosc NMG as fi zis ca a luat un virus din magazin sau c-o fi de la aerul conditionat sau ca l-o fi tras curentul in masina.

Explicatia reala - in salbaticie animalele adulmeca atunci cand ajung intr-un mediu nou pentru a observa daca sunt in siguranta. In aceasta faza (denumita si conflict activ) are loc o crestere celuara a mucosei nazale, crestere care permite o adulmecare mai eficienta. Atunci cand animalul s-a lamurit ca e totul ok, celulele aparute in plus mor, cresterea celulara se destrama si apar mult temutii muci...adica acele celule sunt eliminate (faza de conflict rezolvat). Fie ca acceptam noi sau nu, acelasi proces are loc si in cazul oamenilor. In special copiii se confrunta cu asa ceva: cu cat sunt mai mici, cu atat "adulmeca" mai intens. Atunci cand conflictul s-a rezolvat, adica s-au lamurit ca nu sunt pericole in mediul inconjutor, apar mucii. Orice mediu nou, situatie noua, persoana noua poate declansa unui copil conflictul de adulmecare. Si...mucii nu au legatura cu tusea sau febra. Sunt TESUTURI SEPARATE si CONFLICTE DIFERITE. Deci, copilul meu cat am fost in Carrefour a adulmecat intens, a doua zi i-au aparut mucii si cam asta a fost raceala.

Am mai scris despre situatii similare cu care ne-am confruntat aici
Sanatate multa tuturor,
Geo 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu